امروز : سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶
تاریخ : ۱۳۹۶/۰۴/۲۰ - ۱۱:۰۴ نسخه چاپی ذخیره فایل ارسال به دوستان

بیشترین نارضایتی مردم از کدام دستگاه‌هاست؟

به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسام محمدکاظم بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری ، در پاسخ به این سئوال که بیشترین شکایات صورت گرفته در سال 95 مربوط به چه دستگاه یا نهادهایی است افزود: بیشترین شکایات در مرحله اول مربوط به وزارت کار و تأمین اجتماعی است که در رتبه نخست قرار دارد چون بحث کار و کارگری مطرح است و حوزه گسترده‌ای دارد.
رئیس دیوان عدالت اداری افزود: پس از وزارت کار، تأمین اجتماعی، شهرداری‌ها و آموزش و پرورش در رتبه دوم تا چهارم قرار دارند.
وی تأکید کرد: البته باید در این موضوع به حیطه و گستردگی کار این دستگاه‌ها توجه کرد؛ مثلاً وزارت آموزش و پرورش را نمی‌توانیم با یک میلیون معلم و کارمند با یک وزارتخانه‌ای که 10 هزار کارمند دارد مقایسه کنیم.
بهرامی اضافه کرد:  در سال به شکایات، تظلمات و اعتراضات مردم از مأموران، ادارات و آیین‌نامه‌های دولتی به تعداد بیش از 160 هزار فقره در شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان عدالت اداری رسیدگی و 295 فقره مصوبات دستگاه‌های اجرایی ابطال شده است.
رئیس دیوان عدالت اداری افزود: در سال گذشته بیش از یک هزار و ۵۰۰ فقره پرونده در هیئت عمومی دیوان مختومه شده که از این میان ۵۳۷ فقره پرونده به ابطال مصوبه منتهی شده است. همچنین بیش از ۲۰ هزار پرونده در شعب اجرای احکام دیوان عدالت در راستای کاهش اطاله دادرسی مختومه شده است.
این مقام عالی قضایی همچنین از کاهش ۴٫۲ درصدی آمار پرونده‌های وارده به شعب بدوی دیوان در سال 95 نسبت به 94 خبر داد و گفت: همچنین آمار پرونده‌های مختومه شعب بدوی دیوان در سال 95 نسبت به 94 به میزان 3.7 درصد کاهش داشته است.
بهرامی در ادامه به کاهش موجودی پرونده‌های معوقه شعب بدوی دیوان به میزان 22.8 درصد نسبت به کل موجودی در 6 ماهه دوم سال 95 اشاره کرد و گفت: منظور از پرونده‌های معوقه، پرونده‌هایی است که بیش از یک سال از تاریخ تشکیل آنها در شعب دیوان می‌گذرد.
رئیس دیوان عدالت اداری به کاهش آمار فراوانی پرونده‌های وارده به شعب تجدیدنظر به میزان یک درصد اشاره کرد و افزود: در سوی مقابل، پرونده‌های مختومه شعب تجدیدنظر دیوان در سال 95 نسبت به 94، حدود 22 درصد افزایش داشته است.

منبع: فارس

به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسام محمدکاظم بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری ، در پاسخ به این سئوال که بیشترین شکایات صورت گرفته در سال 95 مربوط به چه دستگاه یا نهادهایی است افزود: بیشترین شکایات در مرحله اول مربوط به وزارت کار و تأمین اجتماعی است که در رتبه نخست قرار دارد چون بحث کار و کارگری مطرح است و حوزه گسترده‌ای دارد. رئیس دیوان عدالت اداری افزود: پس از وزارت کار، تأمین اجتماعی، شهرداری‌ها و آموزش و پرورش در رتبه دوم تا چهارم قرار دارند. وی تأکید کرد: البته باید در این موضوع به حیطه و گستردگی کار این دستگاه‌ها توجه کرد؛ مثلاً وزارت آموزش و پرورش را نمی‌توانیم با یک میلیون معلم و کارمند با یک وزارتخانه‌ای که 10 هزار کارمند دارد مقایسه کنیم. بهرامی اضافه کرد:  در سال به شکایات، تظلمات و اعتراضات مردم از مأموران، ادارات و آیین‌نامه‌های دولتی به تعداد بیش از 160 هزار فقره در شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان عدالت اداری رسیدگی و 295 فقره مصوبات دستگاه‌های اجرایی ابطال شده است. رئیس دیوان عدالت اداری افزود: در سال گذشته بیش از یک هزار و 500 فقره پرونده در هیئت عمومی دیوان مختومه شده که از این میان 537 فقره پرونده به ابطال مصوبه منتهی شده است. همچنین بیش از 20 هزار پرونده در شعب اجرای احکام دیوان عدالت در راستای کاهش اطاله دادرسی مختومه شده است. این مقام عالی قضایی همچنین از کاهش 4.2 درصدی آمار پرونده‌های وارده به شعب بدوی دیوان در سال 95 نسبت به 94 خبر داد و گفت: همچنین آمار پرونده‌های مختومه شعب بدوی دیوان در سال 95 نسبت به 94 به میزان 3.7 درصد کاهش داشته است. بهرامی در ادامه به کاهش موجودی پرونده‌های معوقه شعب بدوی دیوان به میزان 22.8 درصد نسبت به کل موجودی در 6 ماهه دوم سال 95 اشاره کرد و گفت: منظور از پرونده‌های معوقه، پرونده‌هایی است که بیش از یک سال از تاریخ تشکیل آنها در شعب دیوان می‌گذرد. رئیس دیوان عدالت اداری به کاهش آمار فراوانی پرونده‌های وارده به شعب تجدیدنظر به میزان یک درصد اشاره کرد و افزود: در سوی مقابل، پرونده‌های مختومه شعب تجدیدنظر دیوان در سال 95 نسبت به 94، حدود 22 درصد افزایش داشته است. منبع: فارس
ارسال دیدگاه

خبرنگار ریژاونیوز باشید
قطع شمار ریژاو
نشریه آنلاین زنان ریژاو
جذب تبلیغات
تیتر نیوز
کمک به  برنامه جهانی غذا