امروز : شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶
تاریخ : ۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۴:۵۶ نسخه چاپی ذخیره فایل ارسال به دوستان

بی‌تدبیری نجفی شهر تهران را قفل خواهد کرد؟

به گزارش جهان نیوز؛ مترو تهران شاهراه حیاتی شهر است و روزانه مسافران زیادی برای حمل‌و نقل از این وسیله نقلیه استفاده می‌کنند که هم در کاهش آلودگی هوای تهران و هم در کاهش ترافیک و آلودگی صوتی تاثیر بسزایی دارد.
این درحالی است که گفته می‌شود تسهیلات و بودجه‌ای که بایستی در مترو برای حمل‌و نقل مردم تهران و حومه صرف شود، در جای دیگر هزینه شده است.
محمد علیخانی، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه انتظار می‌رفت با حضور شهردار جدید تهران و از آنجا که پروژه مترو به دلیل تاثیرگذاری مستقیم در کاهش آلودگی هوا و ترافیک اولویت نخست مدیریت شهری باشد تخصیص اعتبار جهت تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت شهرداری تهران قرار گیرد،‌ گفت:‌
«متاسفانه در سه ماه گذشته نه تنها این امر صورت نگرفته است بلکه تسهیلات قطعی مترو به صورت غیرقانونی صرف سایر هزینه‌های مدیریت شهری از جمله پرداخت حقوق شده است.»[1]

علیخانی تاکید کرد: «این در شرایطی است که خط 6 و خط 7 مترو باید تکمیل و ایمن‌سازی شود، لذا از شهردار تهران انتظار می‌رود در اسرع وقت نسبت به اختصاص منابع مترو اقدام کند.»
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در جای دیگر گفته است که تا دو سال دیگر تمام اتوبوس‌های پایتخت به سن فرسودگی می رسند و باید دست‌کم ۲ هزار اتوبوس تازه وارد ناوگان کرد.
این درحالی است که مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در درباره عدم اختصاص بودجه به حمل و نقل شهر تهران گفت:
« یک ماه قبل، اعضای شورا با رئیس‌جمهور جلسه‌ای داشتند که در آن جلسه بحث بدهی دولت به شهرداری بیان شد. یکی از مصادیق مطرح شده در این جلسه موضوع پرداخت یارانه اتوبوس و مترو بود که در تماس تلفنی، محمدباقرنوبخت- سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه- قول داد ظرف مدت یک هفته این بدهی پرداخت شود.»

وی افزود: «علی رغم اینکه نوبخت قول داده بود که یک هفته‌ای یارانه مترو و اتوبوس را بدهد اما متاسفانه اقدامی از سمت دولت انجام نشد و لازم است شورای شهر نسبت به پیگیری آن اقدام کند.»[2]
سخنان الویری در خصوص عدم اختصاص یارانه حمل و نقل به شهر تهران در حالی است که بعد از حضور محمدعلی نجفی در شهرداری تهران، وی توانست به جلسه هیئت دولت راه پیدا کند و با توجه به اینکه شهرداری از نظر سیاسی همسو با دولت است، انتظار می‌رفت بتواند در جهت اخذ بودجه و تسهیلات لازم و بویژه بدهی‌های قبلی دولت به شهرداری نقش مثبتی ایفا کند اما هنوز نه تنها چنین اتفاقی نیفتاده است، بلکه وی در اظهاری نظری عجیب مدعی شده است که دولت بدهی به شهرداری ندارد!
این درحالی است که حسن روحانی در جریان ارائه گزارش صد روزه خود درباره همکاری دولت با شهرداری تهران گفت:‌«دولت با شهرداری تهران همکاری خوبی را شروع کرده است و این همکاری بهتر از دوره‌های قبل است و باید از این فضا استفاده بیشتری داشته باشد.»[3]

 
[۱] https://www.isna.ir/news/96090502298

[۲] https://www.isna.ir/news/96090502303

[۳] https://www.isna.ir/news/96090703762

منبع:مشرق

به گزارش جهان نیوز؛ مترو تهران شاهراه حیاتی شهر است و روزانه مسافران زیادی برای حمل‌و نقل از این وسیله نقلیه استفاده می‌کنند که هم در کاهش آلودگی هوای تهران و هم در کاهش ترافیک و آلودگی صوتی تاثیر بسزایی دارد. این درحالی است که گفته می‌شود تسهیلات و بودجه‌ای که بایستی در مترو برای حمل‌و نقل مردم تهران و حومه صرف شود، در جای دیگر هزینه شده است. محمد علیخانی، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه انتظار می‌رفت با حضور شهردار جدید تهران و از آنجا که پروژه مترو به دلیل تاثیرگذاری مستقیم در کاهش آلودگی هوا و ترافیک اولویت نخست مدیریت شهری باشد تخصیص اعتبار جهت تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت شهرداری تهران قرار گیرد،‌ گفت:‌ «متاسفانه در سه ماه گذشته نه تنها این امر صورت نگرفته است بلکه تسهیلات قطعی مترو به صورت غیرقانونی صرف سایر هزینه‌های مدیریت شهری از جمله پرداخت حقوق شده است.»[1] علیخانی تاکید کرد: «این در شرایطی است که خط 6 و خط 7 مترو باید تکمیل و ایمن‌سازی شود، لذا از شهردار تهران انتظار می‌رود در اسرع وقت نسبت به اختصاص منابع مترو اقدام کند.» رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در جای دیگر گفته است که تا دو سال دیگر تمام اتوبوس‌های پایتخت به سن فرسودگی می رسند و باید دست‌کم ۲ هزار اتوبوس تازه وارد ناوگان کرد. این درحالی است که مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در درباره عدم اختصاص بودجه به حمل و نقل شهر تهران گفت: « یک ماه قبل، اعضای شورا با رئیس‌جمهور جلسه‌ای داشتند که در آن جلسه بحث بدهی دولت به شهرداری بیان شد. یکی از مصادیق مطرح شده در این جلسه موضوع پرداخت یارانه اتوبوس و مترو بود که در تماس تلفنی، محمدباقرنوبخت- سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه- قول داد ظرف مدت یک هفته این بدهی پرداخت شود.» وی افزود: «علی رغم اینکه نوبخت قول داده بود که یک هفته‌ای یارانه مترو و اتوبوس را بدهد اما متاسفانه اقدامی از سمت دولت انجام نشد و لازم است شورای شهر نسبت به پیگیری آن اقدام کند.»[2] سخنان الویری در خصوص عدم اختصاص یارانه حمل و نقل به شهر تهران در حالی است که بعد از حضور محمدعلی نجفی در شهرداری تهران، وی توانست به جلسه هیئت دولت راه پیدا کند و با توجه به اینکه شهرداری از نظر سیاسی همسو با دولت است، انتظار می‌رفت بتواند در جهت اخذ بودجه و تسهیلات لازم و بویژه بدهی‌های قبلی دولت به شهرداری نقش مثبتی ایفا کند اما هنوز نه تنها چنین اتفاقی نیفتاده است، بلکه وی در اظهاری نظری عجیب مدعی شده است که دولت بدهی به شهرداری ندارد! این درحالی است که حسن روحانی در جریان ارائه گزارش صد روزه خود درباره همکاری دولت با شهرداری تهران گفت:‌«دولت با شهرداری تهران همکاری خوبی را شروع کرده است و این همکاری بهتر از دوره‌های قبل است و باید از این فضا استفاده بیشتری داشته باشد.»[3]   [1] https://www.isna.ir/news/96090502298 [2] https://www.isna.ir/news/96090502303 [3] https://www.isna.ir/news/96090703762 منبع:مشرق
ارسال دیدگاه

خبرنگار ریژاونیوز باشید
قطع شمار ریژاو
نشریه آنلاین زنان ریژاو
جذب تبلیغات
تیتر نیوز
کمک به  برنامه جهانی غذا